Blokfløjte
Blokfløjten er et smukt instrument med mange forskellige muligheder, i en stor instrumentgruppe som bl.a. består af sopran-, alt-, tenor- og basblokfløjte. Vi starter på sopran. Eleverne lærer noder, rytmer, blæseteknik og vejrtrækning og spiller musik tilpasset den enkelte.
Undervisningen foregår enten i grupper eller som soloundervisning. Der er mulighed for sammenspil samt hørelære/MMG som supplement. Dette er en rigtig god mulighed, for at få ekstra meget ud af undervisningen. Din lærer viser og vejleder i øvning hjemme.
I løbet af sæsonen er vi med i forskellige koncerter. Bl.a. en julekoncert, en folkemusik/danse koncert og nogle sæsoner får vi mulighed for en blæserdag på koncervatoriet i København.
Når man går til blokfløjte bliver du som elev også tilbudt at være med i "blokfløjte-klubben", som er ca. 1 gang om måneden. Vi anbefaler at prioritere dette højt, da det er her, vi virkelig får sat musikken i en meningsfuld sammenhæng. Her spiller vi for/med hinanden, får øvet og finpudset de stykker vi skal spille til koncerterne, og ikke mindst når vi også en kort pause med indslag i form af kage eller frugt.
Periode:
Tid og sted: efter aftale med kulturskole/underviser:
Underviser: Vibeke Kjærholm Rasmussen